Zodra u zich volledig verdiept in alle fijne kneepjes van PPC-marketing, moet u eerst beslissen of u uw tijd en geld investeert in zoek- of display-advertenties? Maar in feite hoeft u niet de voorkeur te geven aan slechts één kanaal: u kunt tegelijkertijd van beide profiteren. Door twee verschillende netwerken in één strategie te gebruiken, kunt u beter presteren dan concurrenten die de voordelen van deze aanpak nog niet hebben gerealiseerd. Om zo’n strategie te kunnen ontwikkelen, heb je een volledig begrip nodig van de sterke punten van elk netwerk. Maar laten we eerst praten over hoe ze van elkaar verschillen. Zoeknetwerk Dit type reclame is bij iedereen bekend. De gebruiker voert een zoekopdracht in de zoekbalk in, de zoekmachine zoekt naar sites die relevant zijn voor deze zoekopdracht en geeft deze weer op de zoekresultatenpagina (SERP). In dit geval zijn de bovenste en onderste delen van deze pagina gereserveerd voor advertenties. Aangezien Google-zoekadvertenties in wezen een advertentieveiling zijn, bepaalt het bodformaat voor zoekwoorden die overeenkomen met zoekopdrachten van gebruikers welke advertenties naar die advertentieruimtes gaan en welke niet. Momenteel zijn er een groot aantal factoren die van invloed zijn op het al dan niet tonen van een bepaalde advertentie aan een gebruiker. Een hoog zoekwoordbod is niet langer een garantie dat uw advertentie wordt weergegeven in de best presterende advertentieruimten of helemaal niet. Dit bepaalt nu de kwaliteit van de advertentie zelf. Contextnetwerk Als zoekadvertenties alleen op de resultatenpagina aan gebruikers worden getoond, kunt u met het Display Netwerk uw doelgroep bereiken terwijl u browst en de inhoud van andere sites verkent. Met targeting op het Display Netwerk kunnen adverteerders advertenties (tekst, afbeelding, video, enz.) Strategisch weergeven om specifieke doelgroepen te targeten, waardoor hogere conversiepercentages worden behaald. U kunt bijvoorbeeld alleen diegenen selecteren die de registratiepagina op uw site hebben bezocht door op een advertentie in het zoeknetwerk te klikken en er contextuele advertenties naar toe te leiden. Voordelen van zoekadvertenties Nu we hebben uitgezocht wat beide advertentiedistributiemodellen zijn, laten we de verdiensten van elk ervan bekijken. Laten we ook de tekortkomingen van elk netwerk opmerken, omdat iedereen begrijpt dat niets ideaal is. Laten we beginnen met het goede. Sterke interesse Het belangrijkste aspect van zoeken is intentie. Dit betekent dat uw advertentie alleen wordt geactiveerd en weergegeven aan mensen die op zoek zijn naar wat u verkoopt of aanbiedt. Deze reactieve vorm van marketing wordt ook wel ‘demand harvesting’ (letterlijk ‘demand harvesting / harvesting’) genoemd. Als een gebruiker bijvoorbeeld zoekt naar de zin “een bestemmingspagina maken” om meer te weten te komen over de kosten van verschillende platforms of ontwikkelaarsdiensten, dan is het duidelijk dat een persoon naar dergelijke informatie op zoek is omdat hij een behoefte of wens heeft om een bestemmingspagina te maken: Sterke interesse Sommige vragen zijn gebaseerd op commercieel aantrekkelijkere bedoelingen dan andere. Ze zullen u helpen beoordelen hoeveel iemand geïnteresseerd is in het kopen van een product of dienst. Er zijn vier soorten commerciële bedoelingen: zoekwoorden die de wens van een persoon om een product te kopen onthullen – dit is de grootste interesse. Voorbeeld: “een coworking-ruimte huren”, “een drumstel kopen”; zoekwoorden die het product beschrijven, zijn gewoon een sterke interesse. Voorbeeld: Nike Air Max, beste anti-rimpelcrème; zoektermen – gemiddelde bedoeling. Voorbeeld: “meer ruimte nodig”, “hoe klantbeoordelingen te beheren”; zoekwoorden die verband houden met het vinden van iets gratis zijn zwakke bedoelingen. Voorbeeld: “gratis boomreiniging”, “gratis beheersoftware”. Warm en warm verkeer Sommige bureaus houden bij welke “temperatuur” van het verkeer bepaalde zoekwoorden genereren. Het is duidelijk dat zoektermen die het werkwoord ‘kopen’, ‘bestellen’ of het product nauwkeurig beschrijven, de meeste bezoekers genereren. De woorden “gratis” en alles wat te maken heeft met de gebruikelijke zoektocht naar informatie is koud. Het mooie van hot traffic is dat het een minimale inspanning van u kost om het te converteren. Hoe warmer het verkeer, hoe beter. Hot traffic bevindt zich onderaan de conversietrechter (dit is waar alle marketeers klanten naartoe willen trekken). Zoeknetwerken kunnen u helpen direct van de bovenkant van de trechter naar de onderkant van de trechter te springen: Zoeknetwerken kunnen u helpen om direct van de bovenkant van de trechter naar de onderkant van de trechter te springen Nadelen van zoekadvertenties Adverteren op zoeknetwerken zondigt als volgt. Hoge CPA en CPC Naarmate PPC-advertenties populairder worden, bieden en proberen meer mensen er daarom voor te zorgen dat hun advertenties worden weergegeven voor de meest relevante woorden, en niet die van iemand anders. Hoe meer adverteerders strijden om dezelfde zoekwoorden, hoe hoger de kosten per advertentie die ze weergeven. Er kan vraag worden gegenereerd Let erop dat contextueel adverteren mensen aanspreekt die nog geen aankoopbeslissing hebben genomen, en de gedachte aan kopen misschien nog niet is. Ze zijn misschien gewoon geïnteresseerd in een onderwerp dat betrekking heeft op uw niche. Met behulp van contextueel adverteren kunt u een koud publiek met succes ‘opwarmen’ en vraag genereren. Iemand die op zoek is naar informatie over een onderwerp op internet, zal veel blogartikelen lezen en naar meer dan één forum kijken. Advertenties weergeven op pagina’s die iets met uw bedrijf te maken hebben, is slechts de eerste stap op weg naar uw bedrijf of product dat u verkoopt. Stel dat u natuurlijk hondenvoer maakt. U kunt het Display Netwerk gebruiken om uw advertenties op gerelateerde blogs en forums te plaatsen. Artikelen zoals “De beste hondenrassen voor thuisbewaking” of “9 tips voor gelukkige puppy-eigenaren” zijn ideaal om hondenbezitters aan te moedigen om natuurlijk voedsel voor hun huisdieren te kopen. Het is belangrijk om te onthouden dat deze pagina’s vaak niets te maken hebben met hondenvoer of het kopen ervan, dus verwacht niet dat mensen naar uw winkel komen rennen wanneer ze uw advertentie zien. Het is erg moeilijk om mensen zover te krijgen dat ze op uw advertentie klikken, laat staan om iets te kopen. De uitdrukking “Koop natuurlijk hondenvoer” als een CTA zal worden genegeerd door gebruikers die er nooit aan hebben gedacht om voedsel te kopen. Door een minder agressief aanbod te doen (aanbiedingen op hoog niveau), kunt u de interesse van het publiek in uw product wekken. Een uitstekend voorbeeld van zo’n aanbod is een aanbod om het gratis boek “7 Eetregels voor een gezonde hond” te downloaden. Trouwens, op deze manier kunt u meer informatie krijgen die nuttig is voor het genereren van leads en deze gebruiken in toekomstige remarketingcampagnes. Lage CPC en CPA Een ander leuk ding is dat de CPC relatief laag blijft. Conversies die afkomstig zijn van het contextnetwerk, zullen een lagere CPC hebben dan die afkomstig van de zoekmachine, zelfs met meer vertoningen. Nadelen van contextueel adverteren De meeste van deze nadelen zijn al opgemerkt in het gedeelte met voordelen, maar houd er rekening mee dat de effectiviteit van uw inspanningen afhangt van de kwaliteit van de uitvoering. Zwakke bedoeling Zoals hierboven vermeld, zal PPC-reclame niet gericht zijn op gebruikers met een sterke intentie om uw product te kopen. Daarom kunt u voor het publiek dat alleen op zoek is naar informatie over uw onderwerp, alleen onopvallende zinnen op hoog niveau gebruiken. Koud verkeer Koud verkeer staat bovenaan de verkooptrechter. Op dit moment weten mensen het niet en willen ze vaak niets weten over uw bedrijf. Daarom moeten u en uw advertenties in de eerste plaats proberen ze te interesseren en de aandacht trekken. Lage CTR Een groot aantal impressies is niet altijd goed. Hoewel het Google Display Netwerk 92% van alle internetgebruikers kan bereiken, zijn de meeste volledig nutteloos voor u. Gevolgtrekking Het is een goed idee om op beide netwerken te adverteren. En het resultaat zal zijn, maar alleen als u de kenmerken van elk van hen kunt aanpassen aan uw eigen behoeften. Bij het eerste teken van ineffectiviteit geven de meeste adverteerders het op, maar u moet niet vergeten dat deze branche vol beproevingen en fouten zit: u hoeft niet op te geven. Het is belangrijk om te begrijpen hoe u de sterke en zwakke punten van elk netwerk in uw voordeel kunt gebruiken. Het succes van uw advertentiecampagnes hangt af van deze kennis.
|
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html |