Mensen zijn over het algemeen erg goed in het herkennen van patronen in grafieken. Een vaak gebruikte functie in Google Analytics is de tijdlijn, die bovenaan de meeste rapporten in de interface staat en ons laat zien hoe we presteren in een bepaalde metriek in de loop van de tijd. Zonder naar de cijfers te kijken, kan het echter moeilijk zijn om te zien of onze prestaties daadwerkelijk zijn waar ze zouden moeten zijn. Lees hier meer over Google Analytics. Dus, wat is het probleem met het gebruik van de tijdlijn en het bekijken van de prestaties over verschillende datum bereiken? Wel, er zijn vele redenen waarom het verkeer op een website kan veranderen van maand tot maand (lees er hier meer over). Bijvoorbeeld, een verandering in het maandelijkse verkeer kan worden toegeschreven aan seizoensinvloeden, het aantal dagen in een maand, of misschien werkt onze nieuwe campagne echt! Dit maakt een vergelijking tussen maanden misleidend. Hoe zit het met gemiddelden?Een veel voorkomende eerste gedachte is om gemiddelden te gebruiken. Het vergelijken van maandelijkse gemiddelden zou echter nog steeds maanden met minder dagen benadelen. Voor veel websites kunnen we zelfs specifieker worden en zeggen dat er minder werkdagen zijn. We zouden onze maandelijkse gemiddelden kunnen vergelijken met ons jaargemiddelde, maar als onze tijdreeks niet stationair is, is dit wellicht een slecht referentiepunt om te gebruiken. Of we kunnen kijken naar dagelijkse waarden, maar dit kan nadelig zijn voor weekends of vakanties waarin het websiteverkeer daalt. Wat we zoeken is een gulden middenweg; we willen een mooie manier om gegevens te visualiseren en te vergelijken, die toch nog een beetje intuïtief werkt binnen onze bedrijfskalender. Voordelen van voortschrijdende gemiddeldenWaarom willen we dan voortschrijdende gemiddelden gebruiken? Om een paar redenen:
Helaas zijn deze berekeningen te ingewikkeld voor berekende metriek in Google Analytics. Een mooie workaround is om de Google Analytics Add-On in Google Sheets te gebruiken. Er zijn een paar verschillende manieren, maar wij zullen een eenvoudige manier tonen om deze voortschrijdende gemiddelden te berekenen, en het voor u gemakkelijk maken om ons werk te kopiëren. Leer hier meer over tijdens de SEO-cursus. |
https://ralfvanveen.com/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Het huren van een touringcar met een beetje meer Een touringcar huren om met een gezelschap een dagtocht te ondernemen? Voor een groepsreis of bijvoorbeeld een evenementbezoek? Of mogelijk hebt u iets te vieren....
- Last minute inhuren van een DJ voor de bruiloft Bij het organiseren van een bruiloft komt veel kijken. Ik ben er zelf best wel van geschrokken over hoeveel zaken ik moest nadenken om beslissingen...
- Een merk bouwen op social media en impact op SEO Bouw een merk op sociale media. Maak gebruik van sociale media om uw betrokkenheid bij uw klanten te tonen. Deel de inhoud van uw website....
- Informatie over een taxi naar Schiphol Lees hier alles over onze Schiphol taxi Of bereken meteen het tarief voor een taxi naar Schiphol. Bij Goedkoopnaarschiphol.nl vindt u alles voor een Taxi...
- Uw deskundige mediator in Den Helder Trust Mediation heeft ook voor uw conflicten een deskundige mediator in Den Helder. Veel mensen krijgen ooit in hun leven te maken met conflicten. Deze...
- Wat is beter: zoekadvertenties of contentadvertenties? sea google Zodra u zich volledig verdiept in alle fijne kneepjes van PPC-marketing, moet u eerst beslissen of u uw tijd en geld investeert in...