Bouw een merk op sociale media. Maak gebruik van sociale media om uw betrokkenheid bij uw klanten te tonen. Deel de inhoud van uw website. Curate en deel andere relevante content om uw volgers te vergroten.

1 op de 3 mensen geeft er de voorkeur aan om contact op te nemen met de klantenservice via een social chat-functie in plaats van te bellen of te e-mailen. Bijna 70% van de mensen gebruikt nu regelmatig sociale media om hulp te krijgen van een bedrijf. Klanten die een positieve sociale media-ervaring met een merk hebben, zijn 3x eerder geneigd om het bedrijf aan anderen aan te bevelen.

Dit leidt tot meer verkeer, betere recensies en een hogere ranking.
Als eigenaar van een klein bedrijf moet u de complexiteit van de markt waarin u zwemt erkennen. Inderdaad, het lanceren en in stand houden van een succesvol bedrijf is moeilijker dan het lijkt. Dit geldt vooral vandaag de dag, een tijd waarin de meeste webmasters, merken of marketeers proberen om “een stukje van die appel” te krijgen. In ons geval is de appel het webverkeer en hoe meer SEO-fouten u vermijdt, hoe succesvoller uw kleine bedrijf wordt.

Als u uw bedrijf vandaag de dag wilt promoten, moet u uw aandacht direct richten op de online omgeving. Online promotie, die bestaat uit een verscheidenheid aan verkeersgenererende technieken, kan (en moet) worden gebruikt door elke ondernemer, zonder uitzondering.

SEO marketing is waarschijnlijk de meest effectieve strategie om enorme hoeveelheden verkeer naar uw website te genereren. Als u al begonnen bent met het optimaliseren van uw zoekmachine, dan is dat geweldig! Als u dat nog niet hebt gedaan, overweeg het dan zo snel mogelijk, want het kost tijd.

Toch zijn er veel SEO-fouten die u kunt maken tijdens de eerste start. Om het verkeer op uw site te verbeteren en uw campagne ROI (return on investment) te verhogen, moet u ervoor zorgen dat u deze niet committeert:

9 Gemakkelijk te vermijden SEO Fouten in de zoekmachine optimalisatie (SEO)

Het hebben van een te algemeen publiek
Een goede online promotiecampagne zal altijd gericht zijn op een goed gedefinieerd publiek. Het internet is vrij groot en heeft een algemeen nut. Om de juiste mensen te bereiken, moet u daarom uw zakelijke doelgroep op een specifieke manier definiëren en niet op een algemene manier. Hier is een oefening van Hannah Johnson, een SEO-specialist bij:

Begin met het verbeelden van uw “ideale klant”. Gebruik uw verbeelding samen met de volgende vragen:

Is het een hij of zij?
Waar woont hij/zij?
Opleidingsniveau
Financiële omstandigheden
Wat heeft uw ideale klant nodig of wil uw ideale klant?
Wat zijn zijn/haar grootste problemen?

Blijf jezelf vragen stellen tot je de ideale klant perfect karakteriseert. Wanneer u dit denkbeeldige doelpersonage heeft, bent u klaar om gericht verkeer van hoge kwaliteit naar uw website aan te trekken”.

Verkeerd gebruik van trefwoorden
Trefwoorden waren, zijn en zullen altijd een belangrijk SEO-aspect blijven. Google’s crawlers zijn snel het analyseren van uw kleine zakelijke site om het doel van uw inhoud te begrijpen.

Veel eigenaren van kleine bedrijven niet de juiste trefwoorden te gebruiken, zodat ze rangschikken voor verschillende trefwoorden en sleutelzinnen die niet leiden tot een winstgevend resultaat. Dit gebeurt omdat mensen het keyword research proces overslaan, wat cruciaal is voor elke strategie als u SEO fouten wilt voorkomen.

Wij stellen voor om Google Keyword Planner in Google Ads te gebruiken om u te helpen bij het zoeken naar trefwoorden voor uw site.

Slechte On-Site SEO optimalisatie op locatie
Er zijn twee soorten SEO-optimalisatie: On-Site en Off-Site. Heel wat kleine ondernemers richten zich op de laatste vorm van SEO, maar slagen er niet in om deze voor de eerste te optimaliseren.

Wanneer u een pagina aanmaakt, moet u de titel en de metabeschrijvingstags goed optimaliseren. Dit zijn de stukjes informatie die u ziet als u naar iets zoekt.

 Bovendien zijn de metasleutelwoorden en uw inhoudsopgaven ook belangrijke aspecten van uw on-site optimalisatieproces. Simpel gezegd is on-site optimalisatie essentieel omdat het de zoekmachines in staat stelt om te begrijpen wat uw site en content wil bereiken.

Geen mobiele optimalisatie
We leven in het “mobiele tijdperk”, een tijd waarin mensen hun mobiele telefoon meer gebruiken dan hun pc. Google heeft duidelijk aangegeven dat mobiele optimalisatie een serieuze rangschikkingsfactor is die niet langer kan worden verwaarloosd.

seo-fouten

Om in de SERP’s te rangschikken, is mobiele optimalisatie een must. Sommige eigenaren van kleine bedrijven hebben misschien geen idee hoe dat te bereiken, maar dat is geen probleem. Er zijn veel tutorials online en met een beetje moeite en consistentie, zal uw website naar het volgende niveau gaan. U kunt ook de hulp inroepen van een digitaal marketingbureau om u op weg te helpen.

De afwezigheid van kwalitatief hoogwaardige content
Tevredenheid is vandaag de dag koning. Misschien heb je deze uitspraak al eerder gehoord, en je moet weten dat het waar is. Inhoud stelt u in staat om uw bedrijf te onderscheiden van de rest. Het helpt u om uw merk te positioneren in de markt en uw waardepropositie te bepalen.

https://ralfvanveen.com/seo-groningen/